حب جديد

xpredo script

العودة   نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح
وقفة مع رموز منتدى حب جديد.........

الحوار المفتوح

05-03-2009, 08:16 PM
جروح ياسمين

كاتب

1_رايكــ فيما يطرحه هذا العضو من موضوعات....؟
كل موضوعات رائع ومميزة
2_موضوع له توقفت عنده كثيرا ونال إعجابكـــ...؟
كل موضوعته رائع جدا بس انا لم اقراء كثير فيهم بس موضوع بقرة بني اسرئيل عجبني
3_مميزات هذا العضو..؟
حاده
4_الانسان لا يخلو من سلبيات ما هي سلبياته من وجهة نظرك ...؟
والله انا ماتعمالتش معه كثير لي معرفت السلبيات
5_نصيحة تقدمها له...؟
كوني متفهم مع الاخرين
6_تقيمكـ لهذا العضو من 1_10 علي مستوى المنتدى ...؟
والله هي تقيم هبة الله اكثر من ذلك 7-10
7_هل يقوم بالرد علي المواضيع التي تطرحها..؟
ولا مره
8_كلمة الى هذا العضو...؟
كونى صبورة مع الاعضاء الجدد
9 _ هل تراه جدير بمكانه ويقوم بواجباته أم لا ..؟
اكيد طبعا هي جدير بي ده جدا
10_ سؤال توجهه الى ضيفنا الغالي ما هو ,,؟
ليه مش بتعمالي مشركت كثير في اقسم اخر؟
11_ضيفنا في كلمة توصفه.......؟
ممتازه
وارجو ان تسمحني لو كنت في شياء وصفتك قيه اقل من تقديرك
من مواضيع : جروح ياسمين اسئلة خاصة للشباب
الشباب والفراغ للنقاش
هــــل يــعـجـبـك أسـمـك الـحـقـيـقـي.؟
يمكنك ان تساعدني في معرفة السعادة؟
ما هو اكبر درس علمته لك الحياة
07-03-2009, 12:14 PM
hosam

1_رايكــ فيما يطرحه هذا العضو من موضوعات....؟
ممتازة وهادفة

كتير

3_مميزات هذا العضو..؟

على خلق وابن ناس

يثق احيانا ببعض الناس الغير جديرن بالثقة
5_نصيحة تقدمها له...؟
كن حظر

9.5

نعم اغلبها
8_كلمة الى هذا العضو...؟
جزالك الله خيرا

نعم ويستحق اكثر

لا يوجد
طيب القلب - مخلص فى عمله - مجتهد - صبور
من مواضيع : hosam اكتب اسمك واسم من تحب وشاهد النتيجة
دعوة الى جميع اعضاء المنتدى
الثقافة الجنسيه على حب جديد (قرب متخفشى)
انتبه ظهرت هجمات جديده على الاسلام فى شكل العاب للمراهقين
استشهاد الرئيس صدام حسين
10-03-2009, 03:55 PM
هبة الله

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

فعلا الموضوع رائع و فكرته فعلا جديده

و اول شئ اجيب عن أسئلة الاعضاء

بالنسبه للعضوه جراح قلب بشكرك على رايك فيا و اتمنى اكون فعلا عند حسن ظنك و اقدر المسؤليه دى فعلا و افضل على نفس المستوى و الطريق باذن الله و بالنسبة لإجابة سؤالك

ليه افتقد هذا العنوان منك << قرات هذا الموضوع<<>> واحب ان تقراه>> ؟
والله فعلا انا جت عليا فتره كنت مشغوله جدا و بدخل الموقع اصلا قليل مدة شهر كدا فللاسف وقفت كل النشاطات حتى المسابقه و جائزة افضل موضوع و ايضا قرات هذا الموضوع و احب ان تقراه بس اهه بدأت استقر من جديد و باذن الله نرجع نشاطتنا من جديد و ننشط القسم باذن الله و تكون رجعه ان شاء الله اقوى كمان

اما بالنسبه للعضو MOHAMED BASHA فعلا فعلا انا بحترمك جدا و بقدرك لانك فعلا انسان متدين و محترم و نشيط و مجتهد بشغلك و حابب تعمل شئ ربنا يوفقك باذن الله بحياتك و بالنسبة لإجابة سؤالك

من هو اكتر عضو مميز بنظرك وياريت تختارى اى عضو وبلاش تتهربى
بص انا مادرش اجاوب على سؤال ذى ده من ناحية المنتدى ككل لانى فعلا منفصله من فتره عن الموقع عامة و مش ليا احتكاك كبير بيه و بالاعضاء لاكن ممكن اجاوبك عن القسم الاسلامي
و لو قلت رايي بالموقع الاسلامي ففعلا فى اثنين مميزين بجد و ربنا يبارك ليهم بالرغم من صعوبه الشروط و القرارات الجديده اللى بتمنع النقل من المواضيع بالمواقع و لازم ذكر المصدر هما الاتنين اشتغلوا بجد و عملوا افضل المواضيع
الاعضاء هم المحبة في الله و ميدو live فعلا ربنا يبارك ليهم هما الاثنين و هما فعلا يستاهلوا كل خير و تعبوا كتير للقسم و اتمنى يطلع اعضاء مثل المحبة و ميدو يساعدوا على الارتفاع اكثر و اكثر بمستوى القسم

اما بالنسبة للعضو ميدوlive طبعا مش هقول اكتر من اللى قلته عنك فعلا اانت عضو نشيط و مجتهد و تستاهل كل خير بالرغم من القوانين قدرت تتاقلم معاها و تعمل لينا افضل المواضيع ربنا يوفقك يارب باذن الله و بالنسبه للموضوع اللى معجبكش الصراحه مش عرفه ايه هو ياريتك تقول ليا عنه و بالنسبة لإجابة على سؤالك

ماذا يعني لكِ ((القسم الإسلامي)) ... وهل هو برأيكِ متميز أمام باقي المنتديات رغم قلّة عدد المواضيع فيه؟!
القسم الاسلامي هو ليا الان الأمل نفسي اغير بيه مفاهيم الناس عن الدين الاسلامي نفسي اشدهم ليه مش بس انه قسم لعمل مواضيع لا انا عيزة اخلى الناس تقرا و تفهم و تحس و تشعر تحس ان الدين مش بس لقب انهم مسلمين ولا عادات و تقاليد وخدنها عن اهلهم لا انا نفسي نقرا مع بعض و نتثقف و نحاول نجمع ثواب و نعرف اكتر عن الدين يا جماعه انا قبل ما ادخل اكتر بالقراءة و الاطلاع بالدين كنت حسه انى عمياء و فتحت فتحت عن حب للدين الاسلامي و الرسول الكريم و غيره يمكن كتير منكم مش هيحسها الا لو مر باللى مريت بيه انك تسمعوا او تقروا اتمنى يا جماعه و لو ساعه واحده بالاسبوع بس تسمعوا شريط واحد لاى داعيه تحبوه نفسي تقروا و لو ساعه وحده كل اسبوع بمواضيع القسم الاسلامي خدوها كثقافه مش مهم تكتبوا مواضيع اقروا انا و اللى يقدر معايا و شايف ان وقته و تعبه كله يهون للدين هنكتب معلومات موثوق فيها من مصدر نعلوم علشان تطمأنوا للقرايه مش هتدفعوا بكتاب شئ مش هتضروا انكم لا تدفعوا شئ و لا تشكوا بالمعلومه انا بوفرليكم ده بالشروط اللى مش عجبه الكتير منكم علشان اللى يدخل القسم عندنا يقرأ و هو واثق ان المواضيع دى مش مكذوبه يا جماعه انا مسكت القسم ده و كانت نسبة المواضيع المكذوبه تخض و ناس منكم كتير ميعرفوش اد ايه منتشره بالنت المواضيع دى انا حدتها بالشكل ده و منعت عنكم اى ذنب ممكن تخدوه بعد ما تتعب و تعمل موضوع و يكون مكذوب عن النبى عليه الصلاة و السلام و بدل ما تاخد ثواب تاخد ذنب
يا جماعه مش مهم ناس كتير تكتب مش مهم مواضيع كتيره المهم ان اى موضوع بنعمله هيكون ثروه للنت صدقونى احنا كدا بنزود نسبة المواضيع المنتشره بالنت و الموثوق فيها و لو كان الكاتب نفسه له اتجاه مغاير و مختلف وانت مش معاه فهتكون عارف اسمه لو مش بتحبه مش تقرا ليه و لو وثقت فيه و كان غلط و انت مشيت وراه هو الوحيد اللى هياخد الذنب مش احنا انا خلتكم ترموا باي ذنوب على كاتب الكتاب
ياريت تفهمونى و تفهموا سبب شدتى بالموضوع لانى بغير نظام المنتدايات كلها بالقسم عندنا و ده صدقونى مجهود بس بثواب رهيب و هتفتكروا كلامى يوم ما تلقوا ربكم بمواضيع كتبتوها و تعبتوا فيها مش نقلتوها و انتم اصلا مش وثقين بصحتها

اما بالنسبة للعضوة جروح ياسمين حبه اقول ليكي انى مش حاده ولا شئ بس موقفى صعب بالقسم لو ممسكتهوش بشده مش هادر اغير مساره من كتابة اى موضوع لكتابة موضوع بشروط معينه و بعدين انا فعلا حذرت مش محذرتش عمله موضوع مكتوب فيه الشروط وواجب اى حد مننا انه قبل ما يدخل على مكان يعرف شروط التعامل فيه قبل ما يندمج مع الاخرين و بعدين برضو علشان اسهلها عليكم و اللى مخدش بالوا ياخد بالوا عملنا اسم الموضوع شروط الكتابه بالقسم الاسلامي مكتوبه اول ما تفتحوا موضوع جديد يعنى مفيش حجه
و لو اى حد مكانى مستحيل هيادر يحفظ الكم الهائل من الاعضاء اللى بيكتب مواضيع مخالفه و كل دول احذرهم تحذير شخصى قبل اعطاء المخالفه اكيد صعب و فعلا انا حاول مضحكش عليكم جربت انى ابعت للاعضاء بالاول و اكتفى بانى احذف الموضوع و بسجل الاسم عندى بس الاسماء كترت اوى و صعب عليا انى اراجع عليهم هل العضو ده عمل مخالفه و لا لا قبل كدا و المشكله انى بالرغم انى بنذر لاكن برضو بيرجعوا و يعملوا موضوع مخالف مش بيهمهم انى بنذر
المشكله مش عندى انا الاسلام نفسه قال لا تاخذكم بدين الله شفقة ولا رحمة و انا مالتش كتير يا جماعه انا الت قوانين نمشي كلنا عليها علشان الفائده لينا كلنا اذاى اطبق قانون صعب مثل هذا القانون محدش متعود عليه بكل المنتدايات و اى عضو بيدخل ديما متعود انه عاي ينقل و يجيب بالقسم مواضيع من مواقع اخرى لازم ببدايه اى نظام جديد تستخدم الشده علشان يتحقق المطلوب بخلاف هذا الموضوع و لتخفيف حدته حطيت جائزة لافضل موضوع للتحفيز طيب اعمل ايه لو حد عنده راي اخر يقوله ليه و بعتذر لو طولت عليكي يا قمر
و الاجابة على سؤالك
ليه مش بتعمالي مشركت كثير في اقسم اخر؟
للاسف انا مش عرفه افضى والله العظيم حتى للمركز المفتوح زى الاول يعنى المسابقة و القسم و كتابة مواضيع و ده بخلاف موقع اسلامي بعمله برا الموقع ده بياخد كل وقتى مش لانى مش حبه اتعامل برا القسم بس لان وقتى كله مكدث بالشغل بس لو لشغل خف بيوم اكيد باذن الله هشارك بقسم مثل الحوار المفتوح و المركز التعليمي بس للعلم انا الان اه مش بشارك بس ليا مواضيع و مشاركات بكل الاقسام الاخرى و موجوده الى الان و لاكن فعلا من فتره كبيره توقفت بسبب هذه الانشغالات و ربنا يهدى الحال

اما بالنسبة ل hosam بشكره على مشاركته و رايه فيا و اتمنى دائما ان اكون عند حسن الظن بي و ربنا يدينى الوقت و الجهد لان اعطى الموقع و القسم الاسلامي و المسلمين الاكثر باذن الله

و بالاخر بشكر Dodoo98 على موضوعها الشيق و الجديد فعلا موضوع رائع تسلمي يارب و

ممكن اختار العضو MOHAMED BASHA يكون بعدي
من مواضيع : هبة الله انفلونزا الطيور اسبابها وطرق الوقاية منها.
دراسة جرائم الإنترنت للشعب السعودى
يا سبحان الله طفل امريكي يريد زياره لبيت الله الحرام
تفسير الاحلام | تفسير الرؤيا
هل تتزوج من فتيات تكتب بالمنتدايات ؟؟؟؟
11-03-2009, 01:43 PM
الامل اليائس

بصراحة موضوعاتة كلها رائعـــــــــــــــة جدا ويعجز الكلام عن التعبير
من مواضيع : الامل اليائس نهر الاحزان
رايـــــــــك فى................................................ ........... المنتدى
انا والهم جيران حسن الشريف
عـــــــلـــــمــتـــنــــــى الــــــــحـــيــــاة
اجمل معانى الحزن
11-03-2009, 11:20 PM
مواطن عربى

السلام عليكم
إسمحو لى بالمشاركه
رايكــ فيما يطرحه هذا العضو من موضوعات....؟
ممتازه جدا

كثيرجدا فى المنتدى الاسلامى

3_مميزات هذا العضو..؟

متدينه وهذا واض من جهودها فى القسم الإسلامى

لم اراى سلبيات لعدم معاملتى معها لان الإنسان لا تظهر سلبياته وإيجابياته إلا بالنعامله
5_نصيحة تقدمها له...؟
الدنيا يومان يوم حلو ويوم مُر
إذا جاءك اليوم الحلو فلا تفرح
وإن جاءك اليوم المر فصبر

8

تقريبا لا
8_كلمة الى هذا العضو...؟
جزالك الله خيراعلى مجهودك فى المنتدى الإسلامى

نعم

لماذا لا توجد لك مواضيع فى الحوار المفتوح برغم رئيتك فى القسم أحياناً
أحسبها عند الله من زوى القلوب الطيبه
من مواضيع : مواطن عربى يا تلفزيون يا
من يربح ال3 مليون
فقط لمن يجرؤ ؟؟والاجابه لمن يجرؤ؟؟
روشتة زواج موديل 2008
الشرطى وبائعة اليمون

الكلمات الدلالية (Tags)
مع, منتدي, ادخ, حب, جديد, جديدتعالو, رموز, شاركنا, وقفة